اهل البيت :):)

الاثنين، نوفمبر 07، 2011

العملة المعدنية

حاجه كتبتها بعيد عنكوا كده وانا في الجامعه :D كنت بعمل تحقيق عن العمله المعدنيه زي الجنيه المعدن وسبب رفض الناس ليها فبدل ما اعمل تحقيق كتبت ده :D:D:D

فجاة في يوم وليلة                دخلت العملة المعدنية علينا

من غير احم ولا دستور              قالت انا عملة الجمهور

سالنا فين العملة الورقيه ؟       ضحكت وقالت عملوها طاقيه

رفضنا وقولنالها لا               قالت الغلط مش عليكوا

الغلط علي اللي خلاني عملة متداولة       وخلاكو عاملتوني كاني دولة جوه الدولة

كاني غزو جاي عليكوا           ولازم تصدوه بكل ما فيكوا

كان لازم يوعوكوا من الاساس      قبل ما الفاس تقع في الراس

كان لازم يقولوا ان انا عملة تكميلية     وان الورق عملة اساسية

بس الورق صحته تعبانه           لكن انا عندي صحه ومتانه

يمكن في يوم انا وانتوا نتصالح       واهي الحياة كلها مصالح

اهو واقع ومفروض عليكوا          وربنا يخلي اللي فرضني عليكوا


مع تحيات العملة المعدنية ! 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق